Gruppetreining

TVERRFAGLIG HELSEKLINIKK

FYSIOTERAPI - NAPRAPATI - BOWENTERAPI - ERNÆRING

GRUPPETRENING

Fysioterapautene Ragnhild Eltervåg og Tone Skogland har gruppetrening på Bjergsted Klinikken.

Treningen er enten en form for sirkeltrening med kondisjon og styrke i sal eller i basseng, aerobic eller Pilates. Videre beskrivelse av timene finner du under timeplanen.

Treningen passer for alle, ta kontakt med terapauten om du har lyst å bli med på timen!

TIMEPLAN:

Mandag

Tirsdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Ragnhild Bassengtrening 09.00-10.00

 

 

 

 

Tone

Trening i sal

10.00-11.00

 

 

 

Ragnhild

Bassengtrening

10.00-11.00

 

 

Tone

Trening i sal

11.00-12.00

 

 

 

Tone

Trening i sal

17.15-18.15

 

Ragnhild

Trening i sal

17.00-19.30

 

Ragnhild

Trening i sal

18.00-19.30

Tone

Trening i sal

18.30-19.45

Ragnhild

Bassengtrening

18.00-19.00

 

 

Ragnhild

Trening i sal

19.30-21.00

 

 

 

 

Bassengtrening foregår i Sanitetsforeningen på Tjensvoll. Treningen består av kondisjon, bevegelighet og styrke. Bassengtreningen er for pasienter med muskel- og skjelettlidelser og passer spesiellt godt for reumatikere.

 

Gruppetimer i sal foregår i Bjergsted Klinikkens treningslokaler.

 

 

 

Redcord Slyngetrening:

 

 

Har man svakheter i muskelsamspillet, kjenner smerte eller sliter med skade anbefales det å få et spesialtilpasset program laget av en naprapat eller fysioterapeut. Spesielle testprotokoller benyttes for å kartlegge en eventuell "weak-link", den muskulaturen som er svak og leder til kompensatorisk mønster i andre muskler.

Slyngetrening i Redcord er en ny form for styrketrening som er meget effektiv for å trene både støttemuskulatur og bevegelsesmuskulatur for å:

 

 

 

- Øke funksjonell muskelstyrke og utholdenhet

 

- Bedre koordinasjon og ballanse

 

- Forhindre og forebygge skader

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trening i slynger gjør at kroppen må stabilisere samtidig som du gjør styrkeøvelser. Slik trenes muskelsamspillet, helt fra de innerste, små støttemusklene til de store, synlige musklene.

Dette er det vi kaller funksjonell styrke. En økt på bare 10 minutter daglig kan i magne tilfeller være nok til å gi oppsiktsvekkende gode resultater.

 

Slyngetrening i Redcord er:

 

- Lett å tilpasse alle treningsnivå - fra enkel mosjon til toppidrett

 

- Veldig tidseffektivt – bedre resultater på kortere tid!

 

- God trening for alle, uansett alder og fysisk form

Vi selger redcord mini og redcord til hjemmebruk!